B. Ropė: EP spręs, kas svarbiau – visuomenės sveikata ar automobilių pramonės interesai
2016-02-02
B. Ropė: EP spręs, kas svarbiau – visuomenės sveikata ar automobilių pramonės interesai

Rytoj Europos Parlamentas apsispręs, ar vetuoti skandalingą Europos Komisijos ir šalių narių atstovų sprendimą, kuriuo daugiau nei 100 proc. padidintos leistinos dyzelinių variklių azoto oksido išmetimų ribos. Pasak Europos Parlamento žaliųjų grupės nario Bronio Ropės, balsavimas Parlamente atskleis, kurie politikai ir iš kurių šalių yra linkę palaikyti automobilių pramonės interesus, o kuriems svarbus piliečių saugumas.

„Mokslininkų duomenimis, apie pusę milijono pirmalaikių mirčių kasmet įvyksta dėl oro taršos. Taršos sąlygotos išlaidos sveikatos apsaugai siekia apie 940 milijardų eurų per metus. Tuo tarpu vien azoto dioksidas atsakingas už 75 000 pirmalaikių mirčių kasmet. Šie grėsmingi skaičiai paskatino Europos institucijas teisės aktuose įteisinti 80 mg/km azoto oksido išmetimo ribą dyzeliniams varikliams, kai jie dirba normaliomis sąlygomis“, – sako Europos Parlamento narys Bronis Ropė.

Tačiau, B. Ropės teigimu, praėjusių metų pabaigoje Europos Komisija ir šalių narių ekspertai nusprendė padidinti šią normą iki 168 mg/km, t. y. 110 proc. Pagal priimtą sprendimą, tokio lygio išmetimai būtų leidžiami iki 2021 m. Vėliau ši norma mažėtų iki 120 mg/km.

„Iš esmės techninio lygio ekspertai, o ne šalyse narėse išrinkti politikai nusprendė perrašyti Europos Sąjungos teisės aktus. Todėl daugelis šį veiksmą vertina kaip demokratinio sprendimo priėmimo proceso sulaužymą, kurį galimai lėmė automobilių pramonės lobizmas“, – situaciją komentuoja Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos Europos Parlamento narys B. Ropė.

Anot europarlamentaro, po VolksWagen emisijų klastojimo skandalo, minėtu sprendimu tiesiog užsimota perrašyti ES teisę tik dėl vieno tikslo – siekio leisti teršti daugiau. Tuo tarpu Amerikos institucijos žengė priešingą žingsnį – ėmėsi griežtinti teisės aktus, siekiant sumažinti leistinas taršos ribas.

Balsavimas dėl prieštaravimo pagal Darbo tvarkos taisyklių 106 straipsnį dėl išmetamųjų teršalų kiekio iš lengvųjų keleivinių ir komercinių transporto priemonių (Euro 6) įvyks trečiadienį, vasario 3 d. apie 14 val.

Europos Parlamento Žaliųjų grupė yra inicijavusi ir specialaus tyrimų komiteto įkūrimą dėl išmetamų teršalų matavimo automobilių sektoriuje. Numatoma, kad jo darbas prasidės vasario viduryje.

Daugiau informacijos:
Bronis Ropė
Europos Parlamento narys
Mob.: +37068641744

Apklausa

Kaip vertinate elektros rinkos liberalizavimo procesą?
Pasirinkimai

Facebook

Briuselis
+32(0)2 28 45384
bronis.rope@europarl.europa.eu
martynas.norbutas@europarl.europa.eu
Vilnius
+370 5 2077821
vilnius@rope.lt
Kaunas
+370 673 81231
ruta@rope.lt
Alytus
+370 671 32034
zita.valiuniene@gmail.com
Marijampolė
+370 671 13018
audriusbfg@gmail.com
Telšiai
+370 610 09137
remdaiva@gmail.com
Tauragė
+370 677 64721
+370 601 230381
taurage@rope2014.lt
Ignalina
+370 687 54250
siaudinis.henrikas@gmail.com
Panevėžys
+370 675 06277
panevezys@rope.lt
Klaipėda
+370 691 44132
j.klaudija@gmail.com